راهـِ بـی پایانـ

گل همیشه عاشق°•شقایق•°

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۵۰ ب.ظ

شقایق گفت با خنده ؛

 نه تب دارم ، نه بیمارم


اگر سرخم چنان آتش ،

 حدیث دیگری دارم

 گلی بودم به صحرایی ، 

نه با این رنگ و زیبایی

 نبودم آن زمان هرگز ، 

نشان عشق و شیدایی 

یکی از روزهایی ،

 که زمین تب دار و سوزان بود 

و صحرا در عطش می سوخت ،

 تمام غنچه ها تشنه و من بی تاب و خشکیده ،

 تنم در آتشی می سوخت ز ره آمد یکی خسته

 ، به پایش خار بنشسته

و عشق از چهره اش پیدای پیدا بود

ز آنچه زیر لب می گفت : شنیدم ،

 سخت شیدا بودنمی دانم چه بیماری به جان دلبرش افتاده بود

 ، اما طبیبان گفته بودندش

گر یک شاخه گل آرد ، 

ازآن نوعی که من بودم بگیرند ریشه اش را ،

 بسوزانندشود مرهم برای دلبرش ،

 آندم شفا یابدچنانچه با خودش می گفت ،

 بسی کوه و بیابان راسی صحرای سوزان را ،

 به دنبال گلش بوده و یک دم هم نیاسوده ،

 که افتاد چشم او ناگه به روی من بدون لحظه ای تردید ، 

شتابان شد به سوی من به آسانی مرا با ریشه از خاکم جدا کرد

 و به ره افتاد و او می رفت

 ، و من در دست او بودم و او هرلحظه سر را رو به بالاها شکر می کرد

 ، پس از چندی هوا چون کوره آتش ،

 زمین می سوخت و دیگر داشت در دستش تمام ریشه ام می سوخت

 به لب هایی که تاول داشت گفت : چه باید کرد؟

در این صحرا که آبی نیست به جانم ،

 هیچ تابی نیست اگر گل ریشه اش سوزد که وای بر من برای دلبرم 

، هرگز دوایی نیستواز این گل که جایی نیست

 ، خودش هم تشنه بود امانمی فهمید حالش را 

، چنان می رفت ومن در دست او بودم ، و حالا من تمام هست او بودمدلم می سوخت ، اما راه پایان کو ؟ نه حتی آب ، نسیمی 

در بیابان کو ؟و دیگر داشت در دستش تمام جان من می سوخت 

که ناگه روی زانوهای خود خم شد ، 

دگر از صبر او کم شد دلش لبریز ماتم شد ،

 کمی اندیشه کرد 

، آنگه مرا در گوشه ای از آن بیابان کاشت نشست 

و سینه را با سنگ خارایی زهم بشکافت ، زهم بشکافت 

اما ! آه صدای قلب او گویی جهان را زیرو رو می کرد 

زمین و آسمان را پشت و رو می کرد 

و هر چیزی که هرجا بود ،

 با غم رو به رو می کردنمی دانم چه می گویم ؟ 

به جای آب ، خونش را به من می داد 

و بر لب های او فریاد بمان ای گل ، 

که تو تاج سرم هستی دوای دلبرم هستی 

، بمان ای گلو من ماندم 

نشان عشق و شیدایی و

 با این رنگ و زیبایی و

 نام من شقایق شد

گل همیشه عاشق 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۸
شقایق ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی